Home Book editor Corrections: December 11, 2021 – The New York Times

Corrections: December 11, 2021 – The New York Times

4
0

An article published Friday on a proposed ban on the sale of cigarettes in New Zealand misidentified the academic affiliation of Janet Hoek, a public health expert. She is a professor at the University of Otago, not at the University of Auckland.

An article published on Friday about the passage of the Protecting Our Democracy Act in the House distorted, in one case, the way Republicans voted on changes to the rules of presidential power. A Republican voted for; Republicans did not vote unanimously.

An article published Wednesday on a change in the working week in the United Arab Emirates incorrectly referred to the normalization of ties between Arab countries and Israel. Bahrain and the United Arab Emirates did so last year; it is not the case that the UAE was the only state in the Persian Gulf to do so.

An article on the New York Giants offense on Wednesday distorted the type of conversion the Los Angeles Chargers have attempted 21 times this season. These were conversions in fourth place, not third.

A December 4 book review on “The Anomaly” by Hervé Le Tellier misidentified the species of a character’s pet. The abused little girl has a pet toad, not a pet turtle.

A Friday post on holiday album releases misstated when Kat Edmonson will perform a livestream. It’s Sunday December 12th, not Saturday December 11th.

An article this weekend on page 24 of the best art exhibitions of 2021 misidentifies the object Jaune Quick-To-See Smith handles with Garth Greenan. This is the American map, not the American flag.

This weekend’s Big City column on page 3 of urban universities’ obligations to their neighborhoods misspells the last name of a New School economist. It’s James Parrott, not Parrot.

A December 5 article about a patient with a bone disorder misidentified the name of a medical center in two cases. This is UW Health in Madison, not the University of Wisconsin Health Center or the University of Wisconsin Medical Center.

An article last weekend on page 64 about architect Lisa Van Dusen’s family home in Savannah, Georgia, misspelled the name of a sofa style. It’s Sheraton, not Sheridan.

An article last weekend on page 99 about filmmaker Hayao Miyazaki, drawing on information from Citroën, distorted the engine power of Miyazaki’s Citroën 2CV. It’s nine horses, not two.

On Thursday, an obituary on critic and journalist Greg Tate incorrectly published the year of his first book, “Flyboy in the Buttermilk: Essays on Contemporary America”. This was in 1992, not 1993. The obituary also made an incomplete reference to poet and playwright Thulani Davis, who in the early 1980s recommended that Mr. Tate submit documents to Robert Christgau, the music publisher of The Village. Voice. She was also editor-in-chief at The Voice at the time; she didn’t just know Mr. Christgau.

A Dec. 3 obituary on Hall of Fame soccer player Curley Culp misstated the number of future Hall of Fame members who were part of the defensive unit he joined when he was traded to Kansas City Chiefs in 1968. There were five, not four. (Security Johnny Robinson’s name was missing from the list.)

Errors are corrected on press whenever possible, so some errors noted here may not appear in all editions.


To contact the newsroom regarding correction requests, please email [email protected] To share your feedback, please visit nytimes.com/readerfeedback.

Comments on opinion pieces can be emailed to [email protected]

For newspaper delivery questions: 1-800-NYTIMES (1-800-698-4637) or email [email protected]


Source link